top of page
Kaft.jpg
Achterzijde.jpg

Commercieel portfoliomanagement

 

Op dit moment zijn we bezig om een handzaam en praktisch boekje samen te stellen, dat iedere salesmanager, ondernemer, commercieel directeur, business controller en student in een bedrijfseconomische, commerciële- of bedrijfskundige richting, op zijn of haar bureau zou moeten hebben liggen.

Een praktisch handboek voor ondernemers, directeuren, commercieel managers, sales managers, accountmanagers, business controllers. Kortom: iedereen die meer uit zijn bestaande klantengroep wil halen en de juiste aandacht wil geven aan de juiste klanten.

Het portfoliomanagement begint bij een analyse van de klanten- en productenportfolio’s, waarbij er wordt gekeken naar een combinatie van variabelen, zoals grootte, strategisch belang en de wederzijdse afhankelijkheid. Om te komen tot de vertaling naar een aanpak per klant, wordt eerst nadrukkelijk het commerciële speelveld in beeld gebracht om na de keuze van het strategisch kader te bepalen wat er wanneer met welke klant dient te gebeuren. En niet te vergeten de wijze waarop er met deze klant in gesprek wordt gegaan..

Samengevat gaat het er in dit boek om dat je handelt vanuit een grondige kennis van feiten en belangen, op een manier die qua stijl wordt aangepast aan elke situatie, passend bij de gekozen strategie.

Een preview (PDF) is nu al te zien door op de knop hiernaast te klikken; lesmateriaal (power points), evenals het overzicht van de diverse assortimentstactieken bij verschillende strategieën en scenario's, zijn binnenkort ook op deze pagina te vinden.

Belangstelling?

Laat het ons weten via het contactformulier.

bottom of page